Аналітична записка Щодо наявності місцевих стимулів для медичної галузі У Миколаївській області

Безымянный

Аналітична записка

 Щодо наявності місцевих стимулів для медичної галузі

У Миколаївській області

Підготовлено експертом

Миколаївського місцевого

Благодійного фонду «Вихід»

Горячевою О.П.

 

В рамках проекту «Просування реформ в регіони» підготовлено на відправлено листи-запити до адміністрацій міських та районних, які обрані для проведення аналізу, а саме – Баштанський, Вознесенський, Очаківський та Снігурівський райони та м. Миколаїв. Отримали відповіді від наступних адміністрацій, за що висловлюємо свою подяку:

  1. Баштанська міська рада Баштанського району Миколаївської області,
  2. Баштанська районна державна адміністрація,
  3. Комунальне некомерційне підприємство «Вознесенський районний центр первинної санітарної допомоги Вознесенської районної ради»,
  4. Очаківська районна державна адміністрація,
  5. Снігурівська районна державна адміністрація,
  6. Управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради.

У листах ми просили надати наступну інформацію:

  1. Чи включені до місцевих програм охорони здоров’я або регіонального розвитку стимули для працівників галузі охорони здоров’я, а саме:
  • встановлення доплат, надбавок до заробітної плати за рахунок коштів місцевих бюджетів;
  • встановлення пільг по оплаті за комунальні послуги;
  • виділення житла для медичних працівників;
  • виділення автотранспорту для особистого користування.

У більшості відповідей зазначено, що у місцевих бюджетах передбачено кошти для встановлення доплат, надбавок до заробітної плати працівникам галузі охорони здоров’я. Так у м. Миколаїв виділено 4745,629 тис. грн на виплату стимулюючих доплат. У Вознесенському районі  у 2017 році стимулюючих виплат проведено на суму 140,9 тис. грн.  у 2018 році на суму 161,9 тис. грн. У Баштанському районі виплачуються щорічні премії найкращим медичним працівникам. У Снігурівському районі маємо 25% спеціальну надбавку до посадового окладу.

 

Пільги по оплаті за комунальні послуги ні в одному районі не встановлені.

Практично усі міста та райони надають житло медичним працівникам. Так, наприклад у Снігурівському районі на забезпечення житом виділено 16,5 тис. грн. у 2017році. А Баштанська міська рада виділила у 2017 році 995,5 тисяч грн. на придбання та ремонт житла для медичних працівників. Вознесенським районом виділено 3 квартири медичним працівникам у 2017 році.

Виділення автотранспорту для особистого користування не передбачено ні в одному з означених районів чи міст.

Також у м. Миколаїв у 2017 році виділено 3960 грн. на безоплатний проїзд в міському транспорті, а за 5 місяців 2018р. – 360 грн.

  1. Чи передбачались в місцевих програм інші стимулюючі та заохочувальні заходи для працівників галузі охорони здоров’я.

Практично у всіх районах існують програми «Медичні кадри Очаківщини» чи Баштанщини, Снігурівщини, в яких передбачаються стимули для медичних працівників. Так в Снігурівському районі передбачена щомісячна матеріальна допомога працівникам, які незабезпечені житлом.

  1. Кошти в якій сумі в 2017-2018 роках були спрямовані на виконання таких заходів.

В Снігурівському районі на виплату матеріальної допомоги працівникам, що незабезпечені житлом, спрямовано в 2017 році 16,5 тис. грн., в 2018 році 8,5 тис. грн.

Програмою «Медичні кадри Очаківщини» передбачені кошти на навчання студентів на 2018 рік в сумі 80492 грн.

 

  1. Чи укладались в 2017-2018 роках трьохсторонні договори з вищими медичними навчальними закладами про направлення на навчання молоді за бюджетні кошти.

Більшість районів та міст не скористались можливістю укладання трьохсторонніх договорів з вищими медичними навчальними закладами про направлення на навчання молоді за бюджетні кошти. Тільки Очаківська районна державна адміністрація пише, що у 2013 році уклала таку угоду між Запорізьким державним медичним університетом, Очаківською ЦПМСД та батьками майбутнього лікаря.

 

Ця публікація (аналітичний звіт/аналітична записка) була підготовлена в рамках проекту “Просування реформ в регіони” за сприяння Європейського Союзу (http://ec.europa.eu/europeaid), який реалізується Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій та “Європейською правдою”. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю Миколаївського місцевого благодійного фонду «Вихід» і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу.”