Безымянный

 

 

 

 

 

Аналітична записка

щодо автономізації закладів охорони здоров’я

Миколаївської області 01-30.06.2018

 

Підготовлено експертом

Миколаївського місцевого

Благодійного фонду «Вихід»

Баланською О.Ю. 

 

 

Автономізація закладів охорони здоров’я Миколаївської області відбувається за 2 напрямками – перетворення комунальних закладів у комунальні некомерційні підприємства та створення нових комунальних некомерційних підприємств.

За станом на 01.06.2018 в області працювало у статусі комунальних некомерційних підприємств 6 закладів.

За станом на 30.06.2018 року в області у статусі КП працюють 9 закладів: Вознесенський міський ЦПМСД, Вознесенський районний ЦПМСД, КНП Вознесенська багатопрофільна лікарня Вознесенської міської ради, Веселинівський КНП ЦПМСД Веселинівської селищної ради, НКП Южноукраїнський міський центр ПМСД, КП Первомайський міський ЦПМСД, КП Первомайський районний ЦПМСД Первомайської районної ради, КНП Баштанський РЦ ПМСД.

Динаміка за місяць спостереження склала +3 заклади або 50%.

2 закладами: КП Первомайський міський ЦПМСД та Веселинівський КНП ЦПМСД Веселинівської селищної ради,  укладено договори з Національною службою здоров’я України.

Розпочато процес автономізації закладів охорони здоров’я вторинного рівня надання медичної допомоги населенню –статус комунального некомерційного підприємстваотримано Вознесенською багатопрофільною лікарнею Вознесенської міської ради.

Триває процес реорганізації:

Арбузинського ЦПСМД – рішенням ХХХIVсесії сьомого скликання районної ради від 20.04.2018р. №4 припинено дію Комунального закладу Арбузинська ЦПСМД в результаті реорганізації шляхом перетворення в Комунальне підприємство «Арбузинський районний центр первинної медико-санітарної допомоги Арбузинської районної ради».

Березанського ЦПМСД — рішенням ХХІІ сесії сьомого скликання районної ради від 24.05.2018р. №9 «Про реорганізацію комунального закладу «Березанський ЦПМСД» шляхом перетворення в комунальне некомерційне підприємство «Березанський ЦПМСД» розпочато процес реорганізації.

Братського ЦПМСД – 27.06.2018 року на черговій сесії районної ради буде розглянуто питання про перетворення закладу.

Доманівського ЦПМСД – рішенням ХХХ сесії сьомого скликання районної ради від 24.05.2018р. №3«Про реорганізацію шляхом перетворення Комунального закладу «Доманівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги»вирішено реорганізувати заклад шляхом перетворенняв Комунальне некомерційне підприємствоДоманівськоїрайонної ради «Доманівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги». 29.05.2018 року державним реєстратором розпочато процедуру реорганізації. 01.06.2018 працівників попереджено про зміну статусу їх закладу та їх переведення без скорочення посад та фізичних осіб. Реєстрацію КНП Доманівської районної ради «Доманівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» заплановано на 06 серпня 2018 року.

Снігурівського ЦПМСД – в стадії припинення в результаті реорганізації. 25.06.2018 року на черговій сесії районної ради буде розглянуто питання про перетворення закладу.

 

Разом з тим, існує декілька бар’єрів, а саме:

Стосовно реорганізацій центрів первинної медико-санітарної допомоги міста Миколаєва — через допущені технічні помилки в рішенні Миколаївської міськради процес реорганізації комунальних установ — Центрів первинної медико-санітарної допомоги в комунальні некомерційні підприємства затягнувся. Про це стало відомо 7 червня 2018 року в ході засідання позачергової сесії Миколаївської міської ради.

Під час реєстрації ЦПМСД як КП виникли проблеми. Під час подачі документів ЦПМСД в єдине вікно виявилися технічні помилки в рішенні міськради. Зокрема, в рішенні відсутня прив’язка центрів медико-санітарної допомоги до Миколаївської міської ради. Головою комісії було написане не заступника головного лікаря комунальної установи, а лікаря педіатра. ЦПМСД №7, який знаходиться в Корабельному районі, в 2013 році під час створіння не був прив’язаний до Миколаївського міської ради. Ці всі питання виникли, коли установи подали документи на реєстрацію в єдине вікно. Тому в пункті, починаючи з 18 по 21, потрібно додати інформацію щодо приналежності закладів Миколаївській міськраді.

Загалом по області:

  • недостатнє забезпечення медичними кадрами;
  • невідповідність існуючої мережі закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу нормативам навантаження на лікаря;
  • повільні темпи перетворення центрів первинної медико-санітарної допомоги з комунальних закладів на комунальні некомерційні підприємства через зволікання місцевої влади.

 

Ця публікація (аналітичний звіт/аналітична записка) була підготовлена в рамках проекту «Просування реформ в регіони» за сприяння Європейського Союзу (http://ec.europa.eu/europeaid), який реалізується Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій, «Європейською правдою» та Миколаївським місцевим благодійним фондом «Вмхід». Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю <ім’я автора/грантоотримувача> і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу.»