Безымянный

Підготовлено експертом

Миколаївського місцевого

Благодійного фонду «Вихід»

Баланської О.Ю. 

 

 

Нормативна база.

Закон України від 06.04.2017 № 2002-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я»

Закон від 19.10.2017 № 2168-VIII «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення»

Закон «Про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості»

Наказ Міністерства охорони здоров’я  України від 28.10.2002  N 385 «Про затвердження переліків закладів охорони здоров’я, лікарських, провізорських посад та посад молодших спеціалістів з фармацевтичною освітою у закладах охорони здоров’я»

З 06 листопада 2017 року вступив у дію Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», яким запроваджується автономізація медичних закладів, перетворення їх на некомерційні комунальні підприємства.

            З 31.01.2018 року почав діяти закон «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення». Закон визначає державні фінансові гарантії надання необхідних пацієнтам послуг з медичного обслуговування (медичних послуг) та лікарських засобів належної якості за рахунок коштів Державного бюджету України за програмою медичних гарантій. Відповідно до цього Закону держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів Державного бюджету України надання громадянам необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів, що передбачені програмою медичних гарантій.

З 1 січня 2018 року запроваджується реалізація державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Разом з тим, відповідно до Розділу IV,  прикінцеві та перехідні положення, п.2

Тимчасово, протягом 2018-2019 років, за рішенням Кабінету Міністрів України допускається фінансування надання первинної медичної допомоги комунальними закладами охорони здоров’я, що не уклали договори про медичне обслуговування населення з Уповноваженим органом, шляхом надання субвенцій з державного бюджету відповідним місцевим бюджетам. Умови, порядок та строки надання такої субвенції визначаються Кабінетом Міністрів України.

Назва ЦПМСД. Якщо заклад не перетворено -докумени надані на розляд відповідної ради Дата першого розгляду Дата другого розгляду Заклад перетворено Заклад перетворений у КП/КНП
Арбузинський РЦПМСД так 20.04.2018 відбувся 20.06.2018 очікують ні  
Баштанський РЦПМСД так 26.02.2018   26.04.2018 відбувся так
Березанський РЦПМСД так 17.05.2018 очікують     ні  
Березнегуватський РЦПМСД так 27.04.2018 відбувся 27.06.2018   ні  
Братський РЦПМСД так 28.03.2018 відбувся 14.05.2018 очікують ні  
Веселинівський РЦПМСД так 28.03.2018 відбувся 06.06.2018 очікують ні  
Веселинівської ОТГ ЦПМСД ні         так 16.11.2017
Вітовський РЦПМСД так 27.04.2018 відбувся 27.06.2018 очікують ні  
Вознесенський МЦПМСД так 22.12.2017   05.03.2018   так 06.04.2018
Вознесенський РЦ ПМСД так 21.03.2018 відбувся 23.05.2018 очікують так  
Врадіївський РЦПМСД так 28.03.2018 відбувся 23.05.2018 очікують ні  
оманівський РЦПМСД ні 24.05.2018 очікують     ні  
Єланецький РЦПМСД так 06.03.2018 відбувся 23.05.2018 очікують ні  
Казанківський РЦ ПМСД так 18.04.2018 відбувся 25.05.2018 очікують ні  
Кривоозерський РЦПМСД ні 22.06.2018 очікують     ні  
Куцурубський КЗ ЦПМСД так 18.04.2018 відбувся 01-11.06.2018 очікують ні  
Миколаївський РЦПМСД так 18.05.2018       ні  
Новобузький РЦПМСД так 23.03.2018 відбувся 25.05.2018 очікують ні  
Новоодеський РЦПМСД так 05.04.2018 відбувся 15.06.2018 очікують ні  
Очаківський РЦПМСД так 30.03.2018 відбувся 08.06.2018 очікують ні  
Первомайський МЦПМСД так     26.04.2018 відбувся чекають рішення ні  
Первомайський РЦПМСД так 05.03.2018 відбувся 16.05.2018 перенесено на  кінець травня ні  
Снігурівський РЦПМСД так 25.04.2018 відбувся 23.05.2018 очікують ні  
ЦПМСД №1 так 17.05.2018 очікують 17.08.2018   ні  
ЦПМСД №2 так 19.05.2018 очікують     ні  
ЦПМСД №3 так         ні  
ЦПМСД №4 ні 17.05.2018 очікують     ні  
ЦПМСД №5 так 17.05.2018 очікують     ні  
ЦПМСД №6 так 30.05.2018 очікують 28.05.2018   ні  
ЦПМСД №7 так 17.05.2018 очікують     ні  
Южноукраїнський МЦПМСД ні         так 13.04.2018

В управлінні охорони здоров’я Миколаївської облдержадміністрації наказом                  від 27.11.2017 №566-Л створено робочу групу з опрацювання питань автономізації закладів охорони здоров’я області. Визначено проблемні питання автономізації. Після опрацювання робочою групою даних питань, керівникам закладів охорони здоров’я доведено примірний Статут комунального некомерційного неприбуткового підприємства Миколаївської міської ради (центр первинної медико-санітарної допомоги №1), порядок проведення автономізації закладу, рекомендації з підключення до системи eHealth (медичні заклади самостійно приймають рішення про підключення до системи, згідно з наказом Міністерства охорони здоров’я від 07.09.2017 №1060), підготовчих заходів до укладання декларацій з населенням.

Автономізація закладів проходить відповідно до наступних етапів:

  • отримання рішення власника закладу (районніради), підготовка документів з утворення юридичної особи, опрацювання та прийняття нового Статуту, обрання МІСів (медичних інформаційних систем), підключення до електронної системи eHealth;
  • підписання декларацій між лікарями первинної мережі та населенням, початок фінансування за новою моделлю;
  • початок фінансування «первинки» за новими правилами, за принципом «гроші ходять за пацієнтом». Нове фінансування буде здійснювати Національна служба здоров‘я України, з якою необхідно буде укладати контракт.

Мережа закладів з надання первинної медичної допомоги населенню.

В області створено 31 ЦПМСД. Первинну медичну допомогу надають 30 центрів первинної медико-санітарної допомоги (в тому числі в м. Миколаєві 7 центрів ПМСД), до складу яких, як структурні підрозділи, увійшли 218 амбулаторій ЗПСМ та 380 ФАПів.

Автономізація закладів охорони здоров’я Миколаївської області відбувається за 2 напрямками – перетворення комунальних закладів у комунальні некомерційні підприємства та створення нових комунальних некомерційних підприємств.

На даний час в області у статусі КП працюють заклади: Вознесенський міський ЦПМСД, Вознесенський районний ЦПМСД, Веселинівський КНП ЦПМСД Веселинівської селищної ради, НКП Южноукраїнський міський центр ПМСД, КП Первомайський міський ЦПМСД, Баштанський РЦ ПМСД. З них перетворено 4 заклади, створено у статусі КП/КНП 2 заклади (НКП Южноукраїнський міський центр ПМСД, КНП ЦПМСД Веселинівської ОТГ).

Відповідно до планів, перетворення ЦПМСД м. Миколаєва  ЦПМСД №1; ЦПМСД №2; ЦПМСД №3; ЦПМСД №4; ЦПМСД №5; ЦПМСД №6; ЦПМСД №7 заплановане на 17.08. 2018 року (проведення другої сесії міської ради).

Разом з тим, існує декілька бар’єрів, а саме:

  • недостатнє забезпечення медичними кадрами;
  • невідповідність існуючої мережі закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу нормативам навантаження на лікаря;
  • повільні темпи перетворення центрів первинної медико-санітарної допомоги з комунальних закладів на комунальні некомерційні підприємства через зволікання місцевої влади.

 

Ця публікація (аналітичний звіт/аналітична записка) була підготовлена в рамках проекту «Просування реформ в регіони» за сприяння Європейського Союзу (http://ec.europa.eu/europeaid), який реалізується Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій та «Європейською правдою». Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю  Миколаївського місцевого благодійного фонду «Вихід» і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу.»